آموزش رایگان | شروع آموزش رایگان مدیریت زمان

سبد خرید

قانون جذب چیست؟

چرا قانون جذب این قدر مهمه؟ چرا از قانون جذب خیلی صحبت شده؟

 شما که در حال خوندن این مقاله اید از دو حالت خارج نیستید، یا به قانون جذب  باور دارید یا نه.  قانون جذب یک قانون جادویی و پیچیده نیست که نیاز به رمز گشایی داشته باشه. در حقیقت، قانون جذب یک اصل جهانی ساده و ثابته. قانون جذب مثل نیروی جاذبه است. اگر از بالای پشت بام یک سکه رو رها کنیم روی زمین میافته. اگر روی میز بایستیم  و از روی میز بپریم، اون چیزی که مسلمه اینه که میافتیم. قانون جاذبه قانون تغییر ناپذیر جهانه. اینکه به قانون جاذبه اعتقاد داریم یا نه مهم نیست اما، اعتقاد به قانون جاذبه به ما این امکان رو میده که ببینیم چه اتفاقی میافته یا قراره بیافته.

قانون جذب هم به همین روش عمل می کنه. چیزهای موجود در جهان ما تمایل دارند که به سمت چیزهای مشابه دیگه ای حرکت کنند. چرا در اینجا از کلمه “چیزها” استفاده می کنیم؟ برای این که این قانون، افکار، احساسات، اشیا و هر چیز دیگری در جهان رو در بر می گیره. قانون جذب یک اصل جهانیه، بنابراین در همه موارد کاربرد داره. آنچه که هر شخصی ارسال می کنه همون چیزیه که پس می گیره. فرکانس ما، واقعیتی که تجربه خواهیم کرد رو تعیین می کنه. ارتعاش ما ، قانون جذب را به صورتی خاص فعال می کنه و “چیزهای” زندگی ما به شکلی ویژه، بازتاب آنچه هستند که ما ارسال می کنیم.

در واقع زندگی مثل یک آینه بازتاب دهنده افکار و امیال خودمونه. بدون این که خودمون رو  تغییر بدیم نمی تونیم بازتاب خودمون رو در آینه تغییر بدیم و قبل از اینکه بتونیم از قانون جذب به طور مثبت و صحیح استفاده کنیم باید این نکته کلیدی رو به درستی درک کنیم.

صرف نظر از سن، ملیت، نژاد یا اعتقادات مذهبی، همه ما در معرض قوانینی هستیم که بر جهان حاکم هستند، از جمله قانون جذب. این قانون جذبه که از قدرت ذهن برای برآورده کردن هرآن چه که در اندیشه ماست و محقق کردن اون استفاده می کنه. در حقیقت ، همه افکار در نهایت به چیزهایی تبدیل می شوند. اگر بر روی نابودی و تاریکی و موارد منفی تمرکز کنیم، اون انرژی های منفی  رو جذب خواهیم کرد. اگر روی افکار مثبت متمرکز بشیم و اهدافی داشته باشیم که رسیدن به آنها را هدف خودمون قرار بدیم ، با اقداماتی مرتبط و درخور، راهی برای دستیابی به آنها پیدا خواهیم کرد. به همین دلیله که جهان ما بی نهایت زیباست.

قانون جذب میگه هر چیزی رو می تونیم تصور کنیم و در ذهنمون نگه داریم، و در صورتی که بخواهیم برای رسیدن به هدفمون اقدامی انجام بدیم، عملی میشه.

و اما  قانون جذب چیه؟

قانون جذب یکی از بزرگترین اسرار زندگیه. تعداد کمی از افراد راجع به قانون جذب آگاهی دارند. اون ها میدونند  که قانون جذب چقدر در زندگیشون تأثیر داره. خواه این کار رو آگاهانه یا ناآگاهانه انجام بدیم، در هر ثانیه، ما مثل مغناطیس انسانی عمل می کنیم که افکار و احساسات خودمون رو ارسال می کنیم و بیشتر از آنچه رو که ارسال کرده ایم به خودمون جذب می کنیم.

 متأسفانه، بسیاری از ما انسان ها هنوز نسبت به پتانسیلی که در اعماق وجود خودمون داریم بی اطلاع هستیم و خیلی راحت، افکار و احساسات خودمون رو کنترل نمی کنیم و این افکار غلط را به بیرون ارسال می کنیم و احساسات و حوادث ناخواسته بیشتری را به زندگی خودمون جذب می کنیم.

حالا که در مورد قانون جذب می دونیم و این که قانون جذب به چه صورت تو زندگی ما نقش داره، باید خوشحال باشیم، چرا که دیگه می تونیم از این قانون در جهت منافع خودمون استفاده کنیم.

قانون جذب در ۶۸ ثانیه:

استر هیکس از سخنرانان موفق در حوزه قانون جذب، نظریه جالبی داره:

اگر انسان بتونه فقط برای مدت ۱۸ ثانیه روی چیزی که واقعا میخواد تمرکز کنه یک زنگ بزرگ در کائنات به صدا در میاد که توجه کل هستی رو به سمت این شخص جلب میکنه.

اگر این ۱۸ ثانیه بتونه تا ۶۸ ثانیه ادامه پبدا کنه دیگر کار تمومه و کل هستی به تکاپو میافته تا برای فکر متمرکز شده یک راه حل پیدا کنه. اگر آرزوست، برآورده اش کنه و اگر سؤاله، برایش جوابی پیدا کنه. کائنات بیرون از بدن ما و گوش به فرمان ماست تا هر چه رو که میخوایم رو بهش ابلاغ کنیم. اما به یک شرط، و اون اینه که موقع دستور دادن تمرکز داشته باشیم. ۶۸ ثانیه یک جا بایستیم و صریح و شفاف بگیم که چی میخوایم.

خانم استر هیکس

قانون جذب و سپاسگزاری:

  • شکرگزاری احساسات منفی را از ما دور میکنه. زمانی که حواس خودمون رو متوجه شکر گزاری می کنیم و درباره  شکرگزاری فکر می کنیم, اون رو به زبان بیاریم و اون رو احساس کنیم, در واقع فرکانس انرژی خودمون رو به یکی از بالاترین و قوی ترین فرکانس های موجود تبدیل می کنیم.
  • ما انرژی مثبت مردم, و تمام انرژی های مثبت شرایط و وقایعی رو که خوب هستند و موجب آوردن خوبی ها به زندگیمون می شوند را تحت نفوذ خودمون در میاریم.
  • اگر ما بابت نعمتهایی که داریم بنده ی نا سپاسی باشیم, امکان نداره چیزهای خوب بیشتری رو وارد زندگی خودمون کنیم. چرا؟ چون وقتی از خورشید نور می گیریم که صورتمون سمتش باشه.
  • اگر که دلمون میخواد چیزی وارد زندگیمون بشه، باید قبل از این که تجلی پیدا کنه خدا را شاکر باشیم. در واقع با این کارمون داریم فرکانسی رو به کائنات می فرستیم که از قبل این چیزها را داشته ایم.
  • قانون جذب متوجه نمی شه که ما چیزی را تصور می کنیم خیالیه یا واقعیه. بنابراین آن موارد را به زندگیمون جذب خواهیم کرد.
  • وقتی احساس خوشحالی درونی می کنیم، قانون جذب هم خودش رو با حال و هوای درونی ما وفق داده و خوشحالی نامحدود را به ما هدیه میده.

بر اساس قانون جذب” هر چیزی مشابه خودش رو جذب میکنه”

ما باید حس درونی خودمون رو درک کنیم تا بتونیم هر آنچه رو که میخوایم بدست بیاریم. ما نمی تونیم بنشینیم و گله کنیم  و فلاکت زده باشیم و در عین حال توقع هم داشته باشیم که زندگیمون تغییر پیدا کنه. در این حالت ما بدبختی های بیشتری رو به طرف خودمون جذب می کنیم.

ما باید “شبیه” همان چیزی بشیم که میخوایم جذبش کنیم.

اساس قانون جذب همان فیلتر ذهنیه. این فیلتر اجازه نمیده که اطلاعات اضافه و بدرد نخور وارد ذهن ما بشه. اگر پس از یک پیاده روی طولانی در خیابان ازمون بپرسند ” شما که توی خیابان بودید، آیا اتومبیل تویوتا هم دیدید؟ ممکنه گیج بشیم و نتونیم جواب درستی بدیم، اما اگر قصد خرید اتومبیل تویوتا رو داشته باشیم، اون وقت وضع فرق میکنه. یعنی اگر اتومبیل موردنظرمون رو ببینیم دیگه نسبت به آن بی تفاوت نخواهیم بود. اینجاست که فیلتر ذهنی اجازه ورود اطلاعات رو میده.

بر اساس قانون جذب:

  • چیزهای خوب جذب آدم های خوب میشن.
  • چیزهای معمولی جذب آدم های معمولی.
  • هر چه اندیشه هامون و تلاش هامون بزرگتر باشه بیشتر خودمون رو لایق آرزوها و اهداف بزرگتر میکنیم.
  • زندگی معمولی مختص آدم های معمولیه و زندگی خوب و شگفت انگیز مختص افراد بزرگ.
  • باید یاد بگیریم به جای کوچک کردن و محدود کردن دنیامون، خودمون رو بزرگ کنیم.
  • و خبر خوب اینکه دنیا گوش به فرمان ماست:😊

پس همیشه یادمون باشه که:

قانون جذب مثل يك دستگاه فتوكپي خیلی بزرگ کار مي‌كنه؛ به این صورت كه هر آنچه را که ما فكر يا احساس مي‌كنيم، عيناً به ما بر مي‌گردونه. اگر آنچه به ما بر مي‌گرده، اون چيزي نباشه كه ما می خواستیم، اين به اين علته كه بیشتر وقت ها ما از افکار و احساسات خودمون غافليم. باید از افکارمون با خبر باشیم تا هر وقتی که احساساتمون نامطلوب بود، احساساتمون رو تغيير بديم يا اینكه جلوي احساساتمون رو بگيريم و به این صورت می تونیم عمل کنیم که به افكاري مشغول بشیم كه در ما احساس خوبي به ‌وجود ميار‌ن.

و

به خاطر داشته باشيم كه محاله که ما انديشه‌هاي مثبت و خوبی داشته باشيم و احساساتمون بد باشه، چرا كه احساسات ما نتيجه افكار خودمونه.

بابک نیک نژاد وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *